• جمعه 10 فروردین 1403

آب و فاضلاب با برنامه به استقبال فصل گرم سال مي رود

کد خبر: 30452 تاریخ انتشار: 1401/04/06 09:37:12
نمایش: 663
اخبار
به گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري مديرعامل اين شرکت گفت: براي مديريت هرچه بهتر آبرساني در فصل تابستان برنامه‌هايي براي فصل گرما در دستور کار قرار گرفته.
تبدیل HTML به PDF
   احمدرضا محمدي اظهار داشت: نوسازي شبکه‌هاي توزيع يکي از مهمترين برنامه‌ها براي مديريت و گذر از تنش آبي است که سال گذشته  صد کيلومتر نوسازي شبکه اجرا و ۲۰ کيلومتر خط انتقال جديد ايجاد شده است.

   وي ادامه داد: همچنين ۱۵۰ دستگاه معيوب و فرسوده از منصوبات سرچاهي تعويض، هشت باب مخزن به مخازن جديد اضافه و ۳۰ حلقه چاه جديد نيز حفر گرديد.
   دکتر محمدي تصريح کرد: حفر ۲۰ چاه ديگر نيز در دستور کار قرار دارد که به زودي تکميل و آماده بهره برداري مي شود.
   مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري با اشاره به تشديد خشکسالي در استان و تاثير آن بر منابع آب اظهار داشت: از آنجا که حجم بالايي از آب آشاميدني مصرفي شهرها و روستاهاي استان از چاه‌ها تامين مي‌شود که طي سال‌هاي اخير چاه‌ها با کاهش دبي مواجه شده و اکنون متوسط آبدهي چاه‌ها به ۶ ليتر بر ثانيه رسيده است بنابراين عمر بسياري از چاه‌ها به کمتر از يکسال کاهش يافته که در نوع خود فاجعه است.
   محمدي با بيان اينکه سالانه ۹۲ ميليون مترمکعب آب در استان استحصال مي‌شود، تصريح کرد: از اين ميزان ۵.۶ ميليون مترمکعب از منابع آب سطحي و ۸۶.۴ ميليون مترمکعب از چشمه‌ها و چاه‌ها تامين مي‌شود.
   وي با بيان اينکه چاه‌ها و چشمه‌ها نسبت به تغييرات بارندگي واکنش نشان مي‌دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۸۸ چاه تامين‌کننده آب شرب ۲۵۰ هزار مشترک بخش شهري و ۱۰۰ هزار مشترک بخش روستايي را تامين مي کنند.
   مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري از تدوين سند جامع تامين آب پايدار در بخش‌هاي شرب، کشاورزي و صنعت در استان خبر داد و گفت: اين سند در حال تدوين است و در آن به منبع تامين‌کننده آب مورد نياز استان در همه شهرها و روستاها پرداخته شده است.
   نامبرده در ادامه با بيان اينکه ۴۰ درصد آب مصرفي استان در فصل تابستان انجام مي‌گيرد، افزود: براي گذر از تنش آبي بايد اين ميزان مصرف را به ۳۰ درصد کاهش دهيم.
   وي با بيان اينکه آب مصرفي ۶۵ درصد از مشترکان استان بر اساس الگوي مصرف است، تصريح کرد: مشترکان که متناسب با الگوي مصرف آب مصرف کنند براي آنها افزايش تعرفه لحاظ نمي‌شود و در استان تنها ۱۵ درصد مشترکان پرمصرف هستند.
   مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري  با بيان اينکه اين مجموعه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در تابستان امسال قطعي آب نداشته باشيم، خاطرنشان کرد: مردم با صرفه‌جويي در مصرف آب خادمين خود در آب و فاضلاب را در اجراي اين برنامه ياري دهند.
   دکتر محمدي همچنين با بيان اشاره به برنامه‌هاي محروميت‌زدايي در استان و آبرساني به روستاهاي محروم، اظهار داشت: بر اساس قراردادي که با قرارگاه امام حسن(ع) بسته شده آبرساني به ۴۴ روستاي استان در حال انجام است و با تداوم اين برنامه در سال آينده تعداد روستاي بيشتري از اين محل آبرساني مي‌شود.
   مدير عامل شرکت آبفا به شاخص‌هاي بخش فاضلاب نيز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد جمعيت شهري استان چهارمحال و بختياري  در قالب ۱۵ شهر زير پوشش فاضلاب قرار گرفته است که در مقايسه با ميانگين کشوري آمار مناسبي است.
   قابل ذکر است استان چهارمحال و بختياري داراي جمعيتي نزديک به يک ميليون نفر در ۱۰ شهرستان است.
روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال
 
  
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت