• یکشنبه 11 شهریور 1403
صرفه جويي

کولرهاي آبي

صرفه جویی در مصرف آب و برق با مدیریت کولرهای آبی

کد خبر: 110658 تاریخ انتشار: 1403/05/04 19:34:14
نمایش: 163
اخبار
رئيس شوراي انسجام بخشي صنعت آب و برق استان چهارمحال و بختياري از لزوم صرفه جويي در مصرف آب و برق با مديريت کولرهاي آبي خبر داد
تبدیل HTML به PDF

رئيس شوراي انسجام بخشي صنعت آب و برق استان چهارمحال و بختياري از لزوم صرفه جويي در مصرف آب و برق با مديريت کولرهاي آبي خبر داد.
محمد کريمي گفت: همزمان با شيب افزايشي روند تغييرات دماي هوا طي دو هفته آينده تقاضاي مردم در استفاده از وسايل سرمايشي بالا مي‌رود. اين درحالي است که کولرهاي آبي به‌طور متوسط ۲۰۰ ليتر آب در شبانه‌روز بر مصرف آب هر خانوار مي افزايد که معادل سرانه مصرف آب بيش از يک فرد در شبانه روز است.
مهندس کريمي افزود: با توجه به اينکه بهترين سيستم سرمايشي براي اين استان کولرهاي آبي محسوب مي شود، با استفاده صحيح از آنها هم مصرف برق کمتر شده و هم مصرف آب کاهش مي‌يابد.
وي يادآوري نمود بررسي اتصالات آبي کولرهاي آبي براي جلوگيري از چکه کردن، در هدر رفت آب اثر گذار است.
نامبرده ايجاد سايبان براي کولر‌هاي آبي و جلوگيري از تابش مستقيم نور خورشيد را هم راهکار اثر گذار ديگري براي عملکرد بهتر و افزايش بهره‌وري کولر‌هاي آبي دانست و افزود با اين کار 20 تا 30 درصد در مصرف آب و برق صرفه‌جويي مي گردد
رئيس شوراي انسجام بخشي شرکتهاي تابعه وزارت نيرو در چهارمحال و بختياري گفت: با توجه‌به مصرف آب و برق در کولرهاي آبي بهتر است با چند راهکار ساده زير ميزان مصرف آب و انرژي کولرها را کنترل کنيم.
مهندس کريمي افزود:
 *  کنترل دائمي آب‌دهي کولرها و جلوگيري از نشتي آب در آنها
* استفاده از سايبان براي کولرها، زيرا اين سايبان‌ها هم عملکرد کولر را بهتر مي‌کنند و هم از تبخير آب جلوگيري مي‌ نمايند
* استفاده از دور کند کولرهاي آبي بهترين راهکاري است که هم براي مديريت مصرف آب ضروري است و هم از مصرف بي‌رويه برق تا ۴۰ درصدمي کاهد
* كانال‌كشي كولرهاي آبي از كوتاهترين مسير 
* عايق‌كاري كانال‌ها
* تعويض پوشال‌هاي كولر آبي 
*  تميز كردن و رفع اشكالات كولر كاركرد كولر را بهبود بخشيده، مصرف انرژي آن را كاهش مي‌دهد و از هدر رفتن سرما نيز جلوگيري مي‌كند.
* استفاده بي‌مورد و يا همزمان از وسايل برقي متعدد باعث افزايش گرماي محل كار و سكونت مي‌شود و نياز به استفاده از كولر را افزايش مي‌دهد
* استفاده از سيستم سرمايش موضعي
* استفاده از کليدهاي ترموستات دار 
* و استفاده از کليدهاي تايمردار براي خاموش کردن کولر در مصرف آب و انرژي صرفه‌جويي مي نمايد.
وي در پايان از مردم خواست با مديريت مصرف آب و انرژي فرزندان خود در مجموعه  وزارت نيرو را کمک کنند تا انشالله اين روزهاي گرم را با کمترين تنش پشت سر بگذاريم.
روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت