• جمعه 31 فروردین 1403

برگزاري همايش بانوي آب در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختياري

کد خبر: 50471 تاریخ انتشار: 1401/09/07 18:33:54
نمایش: 871
اخبار
دفتر امور زنان و خانواده شرکت آبفاي استان چهارمحال و بختياري اقدام به برگزاري همايش بانوي آب در شهرستان هاي استان کرده است.
تبدیل HTML به PDF سرکار خانم نصيري مشاور مدير عامل در حوزه زنان و خانواده اين شرکت اظهار داشتند که اين همايش ها با هدف کاهش مصرف و راهکارهاي لازم در مديريت مصرف و صرفه‌جويي در شستشوهاي گوناگون غيرشرب برگزار خواهد شد که اولين همايش در شهرستان اردل، با حضور بانوان شاغل در ادارات در محل سالن جلسات فرمانداري اين شهرستان بر گزار شد.

وي در اين جلسه ضمن عرض خير مقدم خدمت حاضرين، خلاصه اي از ارزش و اهميت آب در فرهنگ اسلامي و ايراني را بيان داشته و اعلام کرد که در همه جوامع زنان با توجه به نقش گسترده اي که در اداره امور خانواده و تعليم و تربيت فرزندان دارند در تعامل بيشتري با اجزاي توزيع و مصرف آب مي باشد و از اين لحاظ در دو دهه گذشته در کانون توجهات قرار گرفته اند و دولتها سعي کرده و مي کنند تا رهيافت هايي براي جلب بيشتر مشارکت زنان در بخش مديريت کميت و کيفيت منابع آب اتخاذ کنند که اگر چه لازم مي باشد ، ولي هنوز کافي نيست.

وي در ادامه افزود که امروزه زنان در بخشهاي مختلفي نظير آزمايشگاه ها، مراکز کنترل کيفيت آب و بخش ها مطالعاتي و تحقيقاتي مرتبط با آب به طور مستقيم مشغول فعاليت بوده و در بخش هاي آموزشي و نظام درماني کشور و انجمن ها و تشکلهاي مردم نهاد نيز به صورت غير مستقيم با مديريت مصرف و حفاظت کيفي آب در ارتباط هستند .
همچنين ترابيان معاونت بهره برداري آب شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت که بيش از ۷۰ درصد سطح کره زمين را آب فراگرفته ولي بالغ بر ۹۷ درصد از آب‌ها که مربوط به اقيانوس‌ها و درياهاست به علت شوري به صورت مستقيم غير قابل شرب هستند و فقط حدود ۳ درصد آب هاي موجود در روي کره زمين شيرين و قابل شرب و استفاده جهت مصارف کشاورزي است.
وي اضافه کرد: کشور ايران جزء کشور هاي گرم و خشک دنياست و ميزان بارش در ايران کمتر از يک سوم ميانگين دنيا هست ولي سرانه مصرف آب در کشور بيش از ميانگين حتي کشورهاي پر آب دنيا است، ‌ايشان گفت ما چاره اي نداريم که بر اساس داشتهايمان و شرايط آبي کشور مصارفمان مديريت و خودمان را بر اساس ميزان بارش‌ها و منابع آبي سازگار نمايبم .
وي در پايان صحبت هاي خود، به نقش مديريت مصرف در صرفه‌جويي پرداخت و افزود: با توجه به اينکه اکثر مصارف خانگي آب توسط بانوان انجام مي‌شود نقش مديريت مصرف آنان بسيار مهم است، با بيان اينکه ايرانيان همواره در طول تاريخ به دنبال استفاده بهنيه از آب بوده‌اند، افزود: در احاديث، روايات و فرهنگ نياکان ما نيز همواره بر مقوله صرفه‌جويي و مصرف بهنيه اين کالاي با ارزش تأکيد شده است.
مدير کل امور زنان و خانواده استانداري استان چهار محال و بختياري سرکار خانم دکتر حبيبي نيز با بيان اينکه کاهش بارش باران و افزايش مصرف زمينه بروز مشکلات را فراهم مي‌کند گفت: بانوان نقش اصلي انتقال فرهنگ مصرف بهينه آب و از مشارکت‌کنندگان اصلي در امر مديريت مصرف آب هستند.
در پايان نيز معاونت امور سياسي و امنيتي فرمانداري شهرستان اردل جناب آقاي نظري با قدرداني از تلاش شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: در اوائل پيروزي انقلاب اسلامي حتي شهرهاي مختلف استان چهار محال و بختياري از بي‌آبي در عذاب بود ولي اکنون همه شهرها و روستاها با تلاش نظام اسلامي ايران داراي شبکه آبرساني هستند که بايد مديريت مصرف مورد توجه ويژه قرار گرفته شود.
در اين همايش آموزش‌هاي لازم در کاهش مصرف و راهکارهاي لازم در مديريت مصرف و صرفه‌جويي در شستشوهاي گوناگون غيرشرب ارائه شد.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت