• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

جهاد آبرساني در راستاي محروميت زدايي

کد خبر: 20442 تاریخ انتشار: 1401/02/31 13:08:59
نمایش: 722
اخبار
به‌ گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري استاندار اين استان با بيان اينکه ايجاد عدالت اجتماعي از وظايف ذاتي تمامي مسئولان است، گفت: بايد گام‌هاي اساسي در راستاي محروميت‌زدايي برداريم که جهاد آبرساني از اهم اين کارها است.
تبدیل HTML به PDF
   غلامعلي حيدري در ديدار با مهدي خان‌احمدي - ناظر ملي مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو در خصوص پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در قالب آبرساني به روستاهاي کشور با اشاره به فعاليت‌هاي قرارگاه امام حسن مجتبي، اظهار کرد: اين قرارگاه در راستاي محروميت‌زدايي در استان‌ها گام بر مي‌دارد.
   استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين استان با يک محروميت تاريخي دست و پنجه نرم مي‌کند، بيان کرد: براي تسريع در روند آبرساني به روستاهاي محروم، جلساتي براي حل مشکلات به رياست معاونت عمراني استاندار به‌صورت هفتگي برگزار شود.
   وي خاطرنشان کرد: اجراي پروژه‌ آبرساني به روستاهاي شهرستان خانميرزا مي‌تواند به‌عنوان يک الگوي موفق در کشور ارائه شود.
   نامبرده تصريح کرد: به‌طور مستمر از پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در چهارمحال و بختياري بازديد ميداني به‌عمل بيايد.

 7138 روستا با اعتباري بالغ بر ۱۹ هزار ميليارد تومان در کشور آبرساني مي‌شود
   مهدي خان احمدي- ناظر ملي مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو در خصوص پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در قالب آبرساني به روستاهاي کشور با اشاره به آغاز عمليات آبرساني در روستاهاي محروم کشورگفت: طبق برآوردها پيشرفت فيزيکي اين پروژه‌ها پنج درصد است که پيشرفت اين پروژه‌ها مطلوب ارزيابي مي‌شود.
   وي تاکيد کرد: آبرساني به روستاها در کشور با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي يکي از بزرگترين پروژه‌هاي عمراني در کشور محسوب مي‌شود، در اين طرح در فاز اول بالغ بر ۷۱۳۸ روستا با اعتباري بالغ بر ۱۹ هزار ميليارد تومان و در فاز دوم نيز ۶۰۰۰ روستا از آب شرب سالم و پايدار برخوردار خواهند شد.
   ناظر ملي مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو با اشاره به اينکه آبرساني به ۱۳۰۰۰ روستا در کشور در قالب طرح‌هاي محروميت‌زدايي بايد به‌صورت جهادي و بر اساس استانداردهاي فني با سرعت انجام شود، بيان کرد: ملاحضات فني و ايمني در اين پروژه‌ها بايد مورد تاکيد قرار بگيرد.
    وي يادآور شد: در فاز اول با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي آبرساني به ۴۴ روستا طي يک بازه زماني ۳۰ ماهه انجام مي‌شود که در تلاش هستيم ظرف سه سال آينده مشکل قطعي آب در روستاهاي چهارمحال و بختياري رفع شود. 
   سردار علي‌محمد اکبري- فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم(ع) هم در اين جلسه با تاکيد بر اينکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با انجام اقدامات محروميت‌زدايي، مکمل اقدامات دولت‌ها است، اظهار کرد: سپاه براي حل مشکلات اساسي کشور در قالب گروه‌هاي جهادي براي کمک به دولت سيزدهم ورود پيدا کرده است تا بخشي از مشکلات مردم حل شود.
   وي با اشاره به اينکه ۷۷ هزار روستا در کشور نيازمند شبکه آبرساني است، عنوان کرد: تامين آب شرب پايدار براي روستاها از ضروريات است.
اکبري با بيان اينکه براي آبرساني به روستاهاي محروم در کشور نيازمند کار گسترده هستيم، خاطرنشان کرد: قطعا انجام کار گسترده، مشکلاتي را در پي دارد که اگر اين مشکلات رفع شود، کار تسريع مي‌شود.
   فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم(ع) توضيح داد: مقرر شد با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي در فاز اول آبرساني به ۴۴ روستا انجام شود که اين مهم به حول وقوه الهي شروع شده است.
   وي تاکيد کرد: تامين مصالح، امکانات و برداشتن معارضان اجتماعي از جمله مسائلي هستند که بايد با کمک يکديگر آنها را مرتفع کنيم و با گرفتن مجوزات لازم آمادگي بيش از پيش براي آبرساني به روستاهاي مناطق محروم انجام پذيرد.
   معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در جلسه قرارگاه محروميت‌زدايي سپاه حضرت قمر بني هاشم و قرارگاه امام حسن مجتبي با حضور سردار مجيدرضا حسن‌زاده- جانشين قرارگاه ثامن الائمه هم گفت: قرارگاه امام حسن در چهار حوزه از جمله آبرساني به روستاها در حال فعاليت است.
   علي حيدري افزود: در جهت آبرساني به روستاهاي استان يک قرارداد به مبلغ ۱۶۳ ميليارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) منعقد شده و عمليات اجرايي در شهرستان خانميرزا آغاز شده است.
   وي افزود: قرارگاه امام حسن مجتبي طي اين تفاهم‌نامه آبرساني به ۴۴ روستا در چهارمحال و بختياري را انجام مي‌دهد و اشکالات و ايرادات اين طرح طي يک هفته آينده رفع خواهد شد.
   قابل ذکر است نمايندگان وزارت نيرو و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور به همراه ناظر منطقه ايي پروژه هاي محروميت زدايي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و هم چنين نمايندگان کشوري و استاني قرارگاه امام حسن مجتبي از روند کاري پروژه محروميت زدايي آبرساني تحت پيمان و در حال اجرا در شهرستان خانميرزا از توابع استان چهار محال و بختياري بازديد کردند و از نزديک در جريان چگونگي انجام کارها قرار گرفتند.
   مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري در طول اين بازديد که از آبگير و ايستگاه پمپاژ شماره يک اين مجتمع شروع شد گزارش کاملي از اقدامات انجام شده و در حال انجام ارائه نمودند.
   احمد رضا محمدي گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري و قرارگاه امام حسن مجتبي در چهار جبهه کاري در حال فعاليت هستند.
   دکتر محمدي در تشريح کارهاي در حال انجام افزود: عمليات اجرايي جهت احداث مخزن آب شرب روستاي بزرگ مرادان اجراي شبکه داخلي توزيع آب روستاي ده صحرا احداث مخزن 2000 متر مکعبي جوانمردي و هم چنين عمليات اجرايي ساخت مخزن ذخيره آب آشاميدني روستاها در روستاي ده صحرا آغاز شده است که اميدواريم طبق برنامه زمانبندي به انجام برسد و مردم شريف منطقه از مواهب اين طرح آبرساني منتفع شوند.
   يادآوري مي گردد پس از انجام اين بازديد ها جلسه اي در حضور استاندار چهارمحال و بختياري برگزار گرديد و تصميمات لازم در جهت تسريع در انجام اين پروژه آبرساني اتخاذ گرديد.
روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت