• جمعه 31 فروردین 1403
​معاون شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در سفر به شهرکرد عنوان نمود:

تکميل تصفيه خانه هاي فاضلاب تسريع مي شود

کد خبر: 10418 تاریخ انتشار: 1400/08/24 08:59:32
نمایش: 789
اخبار
تبدیل HTML به PDF
      به گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري معاون مهندسي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور از تسريع در تکميل طرحهاي تصفيه خانه فاضلاب اين استان خبر داد.
مهندس شاهين پاکروح که اعضاي کمسيون کشاورزي ، آب و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي را در سفر به  استان چهارمحال و بختياري همراهي مي کرد گفت : با توجه به پيشرفت فيزيکي خوب طرحهاي تصفيه خانه فاضلاب شهرهاي فرادنبه و بن انشالله با تامين اعتبار لازم تکميل اين پروژه ها تسريع مي گردد.

   مهندس پاکروح رسالت اصلي شرکتهاي آب و فاضلاب را تامين آب سالم براي مردم کشور در شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: اتکا به منابع آب زير زميني در چهارمحال و بختياري بايد کمتر شود و تامين آب پايدار با اولويت تامين از آبهاي سطحي مورد مطالعه قرار گيرد.
نامبرده در ادامه گفت: با يکپارچه سازي ديوار بين  شرکتهاي آب و فاضلاب شهري و روستايي برداشته شده و با اين کار ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها بهتر شده است.
   وي با اشاره به درصد برخورداري خوب استان از تصفيه خانه هاي فاضلاب بر استفاده از پساب در صنايع و کشاورزي تاکيد کرد و افزود: براي تکميل پروژه هاي آب و فاضلاب در سطح کشور 200000 ميليارد تومان اعتبار لازم است.
  قابل ذکر است در ابتداي جلسه رئيس هيئت مديره و مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري ضمن عرض خير مقدم با ارائه گزارشي از پشت سر گذاشتن تابستاني سخت با کمترين تنش آبي در استان خبر داد و افزود: با توجه به اينکه دومين استان کم بارش کشور بوديم توانستيم با کمک همکاران و همراهي مردم با تعريف و اجرا نمودن 102 پروژه بهترين عملکرد را در حوزه آبرساني به شهرها و روستاها ارائه نمائيم و شهرهايي همچون سفيد دشت و روستاهايي مانند امام قيس که همه ساله با مشکل تامين آب روبرو بودند با تمهيداتي امسال تابستان را بدون تنش آبي بگذرانند.
   دکتر احمدرضا محمدي افزود: توسط 9 تصفيه خانه فاضلاب ، فاضلاب 14 شهر جمع آوري و تصفيه مي شود که جمعيت شهري برخوردار از سيستم تصفيه فاضلاب  65  درصد است لذا اميدواريم با حمايت هاي مسئولين محترم بتوانيم اين شاخص را افزايش دهيم.
   دکتر محمدي با اشاره به برداشت زياد آب از منابع زير زميني در اين استان و تاکيدات مهندس پاکروح مبني بر اولويت تامين آب از منابع سطحي و پايدار گفت: با تکميل دو پروژه آبرساني چالگاه در شهرستان خانميرزا و سردشت در شهرستان لردگان 87 روستا از منابع آب سطحي و پايدار برخوردار خواهند شد.
   قابل ذکر است معاون مهندسي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور علاوه بر ديدار با نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه شهرکرد به همراه اعضاي کمسيون کشاورزي ، آب و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان مردم شريف استان چهارمحال وبختياري در مجلس شوراي اسلامي با همراهي دکتر محمدي رئيس هيئت مديره و مدير عامل شرکت آبفاي استان چهارمحال وبختياري در جلسه شوراي معاونين و مديران شرکت آب و فاضلاب استان هم شرکت نمودند و به بررسي مسائل حوضه هاي مختلف اين شرکت پرداختند.
   ياد آوري مي گردد مهندس پاکروح در ادامه برنامه هاي خود در چهارمحال و بختياري از تصفيه خانه فاضلاب با ظرفيت 33000 متر مکعب در روز شهر بروجن و آزمايشگاه آب و فاضلاب شهرستان بروجن هم چنين از تصفيه خانه هاي فاضلاب در حال ساخت بلداجي ، بن و تصفيه خانه رفع کدورت آب شهرکرد بازديد نمودند و از نزديک در جريان نحوه انجام کار و پيشرفت فيزيکي اين پروژه ها قرار گرفتند.
روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال وبختياري

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت