• جمعه 10 فروردین 1403
وزير نيرو در جلسه با معاونان و مديران ارشد صنعت آب و برق کشور:

عمل به وعده‌ها در زمان تعيين شده يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت نيرو است.

تشکیل مرکز جهاد آب در ستاد وزارتخانه/ توسعه و مدیریت تقاضا؛ دو بال برنامه بخش برق/ توجه به موضوع اقتصاد آب و برق باید در متن برنامه‌ها باشد

کد خبر: 10405 تاریخ انتشار: 1400/07/03
نمایش: 759
اخبار
وزير نيرو گفت: عمل به وعده‌ها در زمان تعيين شده يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت نيرو است.
تبدیل HTML به PDF
به‌ گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، "علي‌اکبر محرابيان" عصر روز سه‌شنبه در جلسه‌اي که با حضور معاونان و مديران ارشد صنعت آب و برق کشور در ساختمان ستادي وزارت نيرو از طريق ويدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در ديدار با کابينه دولت سيزدهم اظهار کرد: پيگيري و عمل به وعده‌ها يکي از مهم‌ترين و اساسي‌ترين محورهاي توصيه رهبري به دولت سيزدهم بوده و دولت نيز در تحقق اين موضوع کاملا مصّر است.

وي اضافه کرد: بر اساس ميثاقي که با مردم و دولت داريم، برنامه‌اي جامع و کامل را به مجلس ارائه کرديم. برنامه ارائه شده نه تنها برنامه يک نفر، بلکه برنامه‌اي جامع در راستاي توسعه و پيشرفت خدمات صنعت آب و برق کشور است.
محرابيان اضافه کرد: بايد تمامي تلاش‌ها به کار گرفته شود تا کمترين وابستگي را به بودجه عمومي داشته باشيم و بتوانيم از بخش‌ها، پتانسيل و ظرفيت‌هاي مختلف بهره کافي و لازم را ببريم.
وي تدوين زمان‌بندي دقيق براي پروژه‌ها و کار پيگيري و رسيدگي به پروژه‌ها را از مهم‌ترين وظيفه و اولويت اصلي مديران دانست.
وزير نيرو با اشاره به برنامه حوزه برق گفت: در برنامه حوزه برق دو بال توسعه و مديريت تقاضا را داريم. در سال‌هاي گذشته فراز و نشيب‌هاي بسياري در بال توسعه داشتيم، ليکن در بال مديريت تقاضا ميزان موفقيت و برنامه‌ريزي اندک بوده و با توجه به شرايط قيمت‌گذاري و ديگر مشکلات و چالش‌ها، در مصرف برق بي‌توجهي شده است و باعث شده توسعه ما به ميزان تقاضا نباشد.
وي افزود: پسنديده نيست پس از ۴۲ سال از عمر انقلاب بخش‌هاي مختلف مصرف دچار محدوديت باشند. بايد با کمک ظرفيت‌هاي بخش خصوصي، توانايي‌هاي متخصصان و کمک صنايع به نقطه‌اي برسيم که توانايي توليد برق بالاتر از نياز را داشته باشيم.
وي در رابطه با حوزه آب، با بيان اينکه تامين آب امري الهي است، اظهار کرد: منابع اصلي آب در اختيار بشر نيست اما مديريت مصرف آن در دست بشر است. ما تجربه‌هاي مختلف و گوناگوني از خشکسالي‌ها و ترسالي‌ها را تجربه کرديم.
وزير نيرو افزود: سرانه‌ مصرف بخش‌هاي مختلف دنيا نشان مي‌دهد که اگر مديريت مصرف خوبي بر منابع آبي داشته باشيم، مي‌توانيم از ظرفيت موجود به‌خوبي استفاده لازم را ببريم.
عضو کابينه دولت سيزدهم با اشاره به استفاده از آب‌هاي غيرمتعارف يادآور شد: امروز کشور در شرايطي نيست که نياز آن تنها با آب‌هاي متعارف کفاف داده شود. در بسياري از مناطق مجبور به استفاده از آب‌هاي غيرمتعارف هستيم؛ البته بايد در اين موضوع تعادل را رعايت کنيم.
وي با بيان اينکه با استفاده از آب‌هاي غيرمتعارف نيز تمامي مشکلات کشور حل نمي‌شود، ادامه داد: اقتصاد آب‌هاي غيرمتعارف موضوع مهمي است که بايد مورد توجه قرار گيرد و مانند ساير مسائل استفاده از تمامي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در اين زمينه لازم است. براي تامين آب اغلب استان‌هاي ساحلي بايد از دريا استفاده کنيم.
محرابيان با تاکيد بر موضوع مديريت مصرف، گفت: آب در کشور وجود دارد و اين مديريت مصرف است که بايد درست شود. مديريت مصرف آب بايد به اقتضاي زمان حال باشد چرا که وضعيت مخازن آب در سال‌هاي مختلف تغيير مي‌کند.
وي ضرورت نصب کنتور را موضوعي مهم در مقوله آب دانست و ادامه داد: بايد براي چنين موضوعاتي برنامه داشته و با برنامه‌اي عملي و کامل بر مدار مديريت و تقاضاي مصرف ورود کنيم.
به‌گفته وزير نيرو، توجه به موضوع اقتصاد آب و برق بايد در متن برنامه‌ها باشد و اين مهم، به معني افزايش قيمت اين کالاي اساسي نيست.
محرابيان با بيان اينکه موضوع تقاضا و مديريت مصرف بايد محصول تدبير تمامي ظرفيت‌ها در بخش آب باشد، اظهار کرد: اگر بتوانيم مردم را در اين زمينه به خوبي اقناع کنيم نه تنها ما را در اين امر مهم همراهي مي‌کنند بلکه تشويق مي‌کنند تا شرايط در اين حوزه سامان يابد.
وي با بيان اينکه سفر‌هاي استاني جزو برنامه‌هاي محوري دولت سيزدهم است، خاطرنشان کرد: اين سفرها با سه هدف رسيدگي به وضعيت استان‌ها، بررسي پروژه‌هاي موجود در استان و تصويب پروژه‌هاي جديد صورت مي‌گيرد. به ثمر رسيدن اين پروژه‌ها در زمان مقرر و وعده داده شده بسيار ضروري و مهم است.
محرابيان مقابله جدي با فساد را يکي از جدي‌ترين برنامه‌هاي خود دانست و افزود: شناسايي مراکز توليد فساد مهمترين برنامه و گام اول براي مقابله با آن است. حساسيت به اين موضوع نبايد در اين دوران، کم باشد.
وزير نيرو با اشاره به موضوعات مهم صنعت آب و برق تصريح کرد: تامين آب شرب خط قرمز بوده و چيزي به نام قطع شدن نبايد در اين زمينه داشته باشيم. ممکن است پيشامدهايي در اين بين صورت بگيرد که بايد به تمامي آن‌ها رسيدگي شود و پيشامد نبايد از روي عدم پيش‌بيني مدير اتفاق بيافتد.
عضو کابينه دولت سيزدهم، آبرساني روستايي و مناطق محروم را ديگر محور مهم برنامه خود دانست و از تشکيل مرکز جهاد آب در ستاد وزارت نيرو خبر داد.
وزير نيرو در پايان هماهنگي در سطح وزارتخانه را مهم دانست و اضافه کرد: زماني مي‌توانيم اهداف موجود را پيگيري و به ثمر برسانيم که در موضوعات هماهنگي، همدلي و همکاري را مورد توجه ويژه قرار دهيم.

منبع: پايگاه خبري وزارت نيرو (پاون)

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت