• جمعه 31 فروردین 1403

کم مصرف کنيم هميشه مصرف کنيم

کد خبر: 10373 تاریخ انتشار: 1399/11/28 10:18:29
نمایش: 909
اخبار
به گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري رئيس هيئت مديره و مدير عامل اين شرکت از کم بارشي 33 درصدي نزولات آسماني خبر داد و افزود: بياييد همه با هم آب آشاميدني را کم مصرف کنيم تا هميشه براي مصرف کردن آب داشته باشيم.
تبدیل HTML به PDF
   دکتر احمد رضا محمدي با اشاره به کمبود بارشها در سال جاري گفت: نياز مبرم به همراهي مردم شريف در خصوص مصرف آب آشاميدني داريم که اين مهم نيز جز با عزم مردم ميسر نمي باشد چرا که در هر موضوعي مردم پاي کار آمده اند نتيجه خوبي به دست آمده است.
  دکتر محمدي افزود: با توجه به گزارشها و بارشهاي سال آبي تاکنون در مقايسه با ميانگين بلند مدت در مورد نزولات آسماني 33 درصد عقب هستيم و با توجه به بررسي جداول پايگاهاي چهارده گانه هواشناسي استان در 11 پايگاه تا کنون بارشها منفي است.
    نامبرده گفت: آب از مواهب طبيعي خدادادي است که با وجود آن بستر حيات و تداوم زندگي همه موجودات از جمله انسان ميسر است و امروزه همگان به نقش بي بديل و تاثير گذار آب در شکل دهي به توسعه پايدار اذعان دارند لذا بايد با مديريت صحيح و صرفه جويي در مصرف آب شيرين در تمام بخشهاي مختلف از جمله شرب ، کشاورزي و صنعت قدر آن را بيش از پيش بدانيم.
    وي در ادامه به ارزش آب در قرآن اشاره نمود و افزود: قرآن کريم توجه و عنايت فوق العاده ايي به عناصر طبيعت دارد که در اين ميان آب از عمده ترين عناصر طبيعت به شمار مي آيد به طوري که در ميان اديان الهي هيچکدام به اندازه دين مبين اسلام به ويژه قرآن کريم به موضوع آب نپرداخته اند. آب در قرآن اهميتي عميق دارد و خداوند در 222 آيه به آب اشاره نموده و انسان را به تفکر در آب و شکر گذاري اين نعمت بزرگ ياد آور شده است که بنظر مي رسد در قرآن آب با ارزشترين آفريده خداوند بعد از انسان مي باشد.
   مدير عامل شرکت آبفاي چهارمحال و بختياري ضمن در خواست صرفه جويي در مصرف آب آشاميدني در روزهاي پاياني سال با توجه به سنت حسنه خانه تکاني به هم استاني هاي عزيز توصيه نمود از شستشوي قالي ، پتو و . . . در منازل جدا خوداري فرمايند چرا که به خودي خود به دليل وجود بيماري کرونا شستوها نسبت به گذشته  افزايش يافته و مصرف آب را تا 30 درصد زياد تر نموده است.
  دکتر محمدي  در ادامه با اشاره به فرازهايي از بيانات حضرت آيه الله خامنه ايي در خصوص اصلاح الگوي مصرف ياد آوري نمود مقام معظم رهبري فرموده اند: ((کشور ما ، کشور پر آبي نيست. ما مردم ايران بايد حد اکثر صرفه جويي در آب را انجام دهيم من از عموم مردم و مسئولين درخواست مي کنم به سمت اصلاح الگوي مصرف بروند. صرفه جويي به معناي کم مصرف کردن نيست بلکه صرفه جويي به معناي درست مصرف کردن است.)) پس بدانيم که ذخاير آب هم تمام شدني است بياييد بهينه مصرف کنيم.
   ياد آوري مي گردد: الگوي مصرف آب در استان چهارمحال و بختياري  16 متر مکعب در ماه براي هر خانوار در نظر گرفته شده است که در صورت عدم رعايت اين الگوي مصرف توسط مشترکين علارغم ميل باطني علاوه بر اعمال جرائم اين شرکت مجبور به قطع انشعاب آب مشترکين پر مصرف نيز خواهد شد.
 
                            روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري     

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت