• پنج شنبه 9 فروردین 1403
جلوگيري از هدر رفت آب شرب

جلوگيري از پرت آب با تعويض لوله 200 در شهر طاقانک

کد خبر: 10362 تاریخ انتشار: 1399/10/16 09:13:31
نمایش: 1108
اخبار
به گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري رئيس اداره آب و فاضلاب ناحيه طاقانک از تعويض خط انتقال 200 ميلي متري و اصلاح شبکه آب آشاميدني در شهر طاقانک خبر داد.
تبدیل HTML به PDF
   سيد جمال حسيني با اعلام اين خبر گفت: در پي نشت آب در حوالي خط برگشت از مخازن آب شرب شهر طاقانک اين اداره علارغم گفتگوي اهالي در خصوص وجود چشمه ايي در گذشته  بنام چشمه مراد در اين مکان ، آب و فاضلاب با برنامه ريزي شروع به نشت يابي لوله هاي آب نمود که با کارهاي کارشناسي انجام شده  شکستگي لوله محرز گرديد.
      آقاي حسيني وجود حجم بسيار خاک به ارتفاع بيش از پنج  متر بر روي لوله آب مذکور را که به واسطه تعريض جاده خوزستان در گذشته انجام شده بود از جمله مشکلات و عدم امکان دسترسي به شکستگي اين لوله  عنوان نمود.
      نامبرده افزود: در همين راستا پس از برگزاري جلسات درون سازماني  و برون سازماني با ادارات راهداري و حمل و نقل جادايي ، راهور ناجا ، شهرداري ، اداره کل راه و شهر سازي و همکاري اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر ، کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان و بازديد ميداني مدير عامل محترم شرکت مسير جديدي تعبيه شد که با خاکبرداري به حجم حدود 600 متر مکعب و ايجاد مسير براي عبور لوله و حفاري کانال ، مسير جايگزين ايجاد شد.
    وي اصلاح شبکه آب شرب خط برگشت از مخازن شهر طاقانک را به طول 500  متر با لوله 200 ميلي متري پلي اتيلن اعلام نمود که به صورت اماني توسط اداره آب و فاضلاب ناحيه طاقانک و پشتيباني ستاد آبفا انجام شد.
   آقاي حسيني به بيان سختي و مشقت کار در مسير عبور لوله از عرض جاده خوزستان اشاره کرد و افزود: خط لوله آب برگشت جديد پس از غلاف گذاري 40 متري با لوله آهني هشت اينچ در شرايط سخت و دشوار ، کار زير زميني در محدوده جاده پر ترافيک و در کنار کارگاه جاده سازي اداره راه و شهرسازي پس از ايمن سازي و نصب علائم هشدار دهنده از جمله آدمک ، نوار اخطار ، نصب پرچم و  . . .   انجام شد.
   رئيس اداره آب و فاضلاب ناحيه طاقانک از کليه ادارات – نهادها – ارگانها – شرکتها - همکاران و مسئولين محترمي که در انجام اين پروژه همکاري و همراهي داشتند تشکر و قدر داني نمود.
   قابل ذکر است با رفع شکستگي خط برگشت از مخازن آب آشاميدني طاقانک از هدر رفت بيش از پنج ليتر بر ثانيه آب جلو گيري به عمل آمد.
   ياد آوري مي گردد اداره آب و فاضلاب به بيش از دو هزار و هفتصد مشترک در شهر طاقانک خدمات آبرساني  ارائه مي نمايد.
             روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت