• پنج شنبه 9 فروردین 1403

بهبود خدمت رساني، ثمره يکپارچه سازي آبفاي شهري و روستايي

کد خبر: 10332 تاریخ انتشار: 1399/07/22 12:32:59
نمایش: 995
اخبار
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: سطح و حجم نقدينگي و گردش مالي که در شرکت‌هاي آبفاي شهري و روستايي در جريان است به مديريت اجازه مي دهد که مشکلات روستايي را با سرعت برطرف کند.
تبدیل HTML به PDF
حسينعلي حاجي دليگاني، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجراي طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي گفت: آنچه در استان اصفهان قابل مشاهده است، اين است که يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفا شهري و روستايي برکت زيادي براي روستاها داشته و توانسته بخشي از منابعي که در اختيار آبفاي شهري بوده را به سمت روستا سوق بدهد.

وي افزود: ارائه خدمات و درآمد شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستاها در گذشته بيشتر به صورت يارانه‌اي بود و دولت نيز در تأمين اين يارانه‌ها کند عمل مي‌کرد و هميشه شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي به‌عنوان يک شرکت دولتي نمي‌توانستند وظيفه خود را درباره روستاها به درستي انجام بدهند.

حاجي دليگاني ادامه داد: امروز ما واقعاً در روستاها مشکل بزرگ اعتباري نداريم؛ چون سطح و حجم نقدينگي و گردش مالي که در شرکت‌هاي آب و فاضلاب يکپارچه شده شهري و روستايي در جريان است، فرصتي را به مدير مربوطه مي‌دهد تا در کنار وظايف عمده خود، اقداماتي که براي رفع مشکلات جزئي آب شرب مناطق روستاهايي وجود دارد را عملياتي کند.

اين مقام مسؤول همچنين با اشاره به اصلاح ساختار مديريتي در اجراي اين طرح، گفت: در برخي از نقاط، شبکه‌ها در هم تنيده شده براي مثال در يک منطقه‌اي خط لوله‌اي را آب و فاضلاب شهري احداث کرده اما الان چند روستا نيز به اين خط وصل شده اند که اينکار موجب جلوگيري از هدر رفت سرمايه‌ها و انسجام و يکپارچگي در احداث تأسيسات آبرساني شده است.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي چابک‌سازي را از مهم‌ترين اهداف يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي دانست و اظهار داشت: در حال حاضر با اين اقدام وزارت نيرو در کشور مديري واحد براي تصميم گيري‌هاي استاني حوزه آب داريم و اين مهم باعث مي‌شود تا تسهيل بسياري از امورات را شاهد باشيم.

وي با بيان اينکه در مجموع از اين طرح استقبال شده است، گفت: آنچه قابل مشاهده است، مشکلات روستاها تا الان بسيار زودتر از گذشته برطرف شده و پس از اجراي اين طرح، توجه ويژه اي به اين مناطق انجام شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت