• شنبه 1 اردیبهشت 1403
سيدجواد ساداتي‌نژاد، رئيس کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي در خصوص طرح يکپارچه سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اظهار کرد:

حل مشکل آب‌رساني روستاها با طرح يکپارچه سازي

کد خبر: 10328 تاریخ انتشار: 1399/07/21 01:32:26
نمایش: 836
اخبار
رئيس کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي گفت: اجراي طرح يکپارچه سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اقدامي هدفمند و رو به جلو بود که در همين مدت نيز بخشي از مشکل آب‌رساني در روستاها را برطرف کرده است.
تبدیل HTML به PDF
به گزارش ه گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و به نقل از تسنيم، سيدجواد ساداتي‌نژاد، رئيس کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي در خصوص طرح يکپارچه سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اظهار کرد: اين طرح در همين ابتداي کار موفقيت خود را نشان داده و نويد تقويت و تسهيل  فعاليتها را براي شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي دارد.

وي اين اقدام را مثبت، هدفمند و روبه جلو دانسته و افزود: با توجه به اينکه شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري در مجموع امکانات گسترده‌تري نسبت به شرکت‌هاي آب و فاضلاب‌ روستايي دارند، مي‌توانند با استفاده از اين ظرفيت‌ها کمک‌حال آبفار بوده و در پيشبرد اهداف و برنامه‌ها تاثير‌گذار باشند.

نماينده مردم کاشان، آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي گفت: حتما هم‌افزايي اين دو شرکت مي تواند به نفع شبکه‌هاي آب روستايي باشد و مشکلات عمده اين شبکه‌ها را برطرف يا به حداقل برساند؛ به همين لحاظ اين اقدام، حرکتي موثر، ارزشمند و به‌جا از وزارت نيرو بوده است.

ساداتي نژاد با اشاره به تجهيزات شبکه‌هاي آبرساني شهري نيز خاطرنشان کرد: از نظر تجهيزات و تاسيسات تامين، ذخيره سازي و شبکه انتقال و توزيع آب نيز آبفاي شهري مي‌تواند بخش قابل توجهي از محدوده هاي روستايي را پوشش داده و حل مشکلات روستاها در کشور را با هزينه هاي کمتري، سرعت ببخشند.

رئيس کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اين طرح باعث صرفه‌جويي در هزينه‌هاي اين دو شرکت نيز مي‌شود، يادآور شد: با اجراي کامل اين طرح در کشور، جداي از مزاياي ديگر، در زمينه کاهش هزينه‌ها نيز اقدامي مهم صورت گرفته، چرا که بعد از اين يکپارچه‌سازي، شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي مي‌توانند در پروژه ها و مناقصه‌ها حرکتي مشترک داشته و از ظرفيت هر دو شرکت، استفاده کنند.

 وي افزود: اکنون امکانات و پتانسيل کارشناسي و تخصص‌هاي موجود در هر دو شرکت ادغام شده و با هم افزايي که ايجاد شده، شرايط مطلوب‌تري در زمينه حل مشکلات شرکت‌ها فراهم شده است.

ساداتي‌نژاد با اشاره به مزاياي اين طرح براي حوزه انتخابيه کاشان، آران و بيدگل عنوان کرد: در همين ابتدا با اجراي اين طرح يکپارچه‌سازي، امسال در تابستان تنش‌هاي آب روستايي ما به شدت کاهش پيدا کرد چرا که با ادغام اين شرکت‌ها ظرفيت‌ها براي انجام امورات نيز افزايش قابل توجهي داشته است.

رئيس کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي  در پايان گفت: در بسياري از روستاهاي استان اصفهان که مشکل آب‌رساني وجود داشته و براي روستاها با تانکر آب برده مي‌شد، امسال تقريبا مشکل جدي نداشتيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت