• جمعه 31 فروردین 1403
عضو کميسيون اقتصادي مجلس:

خدمت‌رساني به روستاها همپاي شهرها خواهد شد

کد خبر: 10324 تاریخ انتشار: 1399/07/20
نمایش: 882
اخبار
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي به طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اشاره کرد و گفت: خدمت رساني به روستاها به استانداردهاي خدمت‌رساني در شهرها نزديک خواهد شد.
تبدیل HTML به PDF
به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و به نقل از ايرنا «محسن عليزاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: با گذشت حدود چند ماه از فرآيند يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي آثار مثبت اين اقدام به خصوص در حوزه خدمت رساني به روستاها مشهود است.

وي افزود: به عنوان مثال در برخي از استان‌ها و با فاصله کوتاهي از يکي شدن شرکت‌ها، روستاهاي زيادي به شبکه آب شهري متصل شده‌اند، در حالي که پيش از اين بدليل اينکه دو شرکت مختلف شهري و روستايي هر يک متولي تامين آب شرب محدوده‌هاي جغرافيايي مشخصي از شهر و روستاهاي پيرامون همان شهر بودند، با وجود نزديکي خيلي از اين روستاها به شهر، در عمل امکان استفاده از تاسيسات آبرساني شهري را نداشتند که اين مساله مشکلات زيادي را بخصوص در تامين آب روستاهاي مجاور شهرها ايجاد کرده بود.

نماينده مردم سپيدان در محلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين امر گاهي مواقع موجب دوباره‌کاري و احداث تاسيسات متعدد در مناطق مجاور هم، و در نتيجه هدر رفت منابع مالي کشور شده بود. به عنوان مثال در يک شهرستان، مراکز شهري را يک شرکت خدمات رساني مي‌کرد و روستاها را شرکت ديگري که اين مساله هم زمينه ساز هدر رفت منابع مالي بود و هم بواسطه بنيه مالي متفاوت دو شرکت شهري و روستايي، سبب بي‌عدالتي و تبعيض در خدمات رساني شده بود.

عليزاده گفت: نکته‌اي که اميدواري‌ها به حل مشکلات آب و فاضلاب روستاها را افزايش مي‌دهد اين ‌است که براساس مصوبه دولت همه حمايت‌هاي مالي و بودجه‌اي قبلي دولت از شرکت هاي آبفاي روستايي، همچنان در قالب شرکت‌هاي آب و فاضلاب استاني ادامه خواهد داشت و بعلاوه در کنار آن، ظرفيت‌هاي آبفاي شهري نيز براي حل و فصل مشکلات روستاها به کمک خواهند آمد.

وي ادامه داد: با تجميع اين شرکت‌ها، به مرور و با سرعت قابل قبولي خدمات رساني به روستاها به استانداردهاي خدمات رساني در شهرها نزديک خواهد شد چرا که در بخش فاضلاب روستايي عقب ماندگي‌هاي زيادي وجود دارد که مي بايست به سرعت جبران شود.

طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب از بهمن ماه پارسال توسط وزارت نيرو اجرايي شد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت