• جمعه 10 فروردین 1403

هشدار شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 10232 تاریخ انتشار: 1397/03/08 20:31:01
نمایش: 1468
اخبار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای پایانی سال به سبب بی‌توجهی مردم به مصرف بهینه آب در خانه تکانی، مصرف آب در استان در حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است.
تبدیل HTML به PDF

قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین مصرف روزانه مردم استان در حالت عادی ۲۰۰ هزارمترمعکب است که در اسفندماه این میزان در حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با هشدار نسبت به کاهش منابع آب موجود در استان، تصریح کرد: بارندگی‌های سال جاری نسبت به سال زراعی کامل سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته است، که این کاهش بارندگی در ماه‌های آینده نیز قابل جبران نبوده و با خشکسالی مواجه خواهیم شد.
بیگلری از افزایش دو درجه‌ای دما در استان خبر داد و گفت: این موضوع سبب شده تا میانگین ارتفاع برف در استان به ۱۸ سانتی‌متر برسد و میزان یخچال‌های موجود در استان کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این رو می‌طلبد تا مردم در مصرف بهینه و اصولی آب دقت بیشتری داشته باشند تا در ماه‌های گرم سال با کمبود و بحران آب مواجه نشویم.
بیگلری با اشاره به منابع تامین آب شرب در استان، افزود: ۸۰ درصد آب شرب مصرفی مردم استان از آب‌های زیرزمینی و ۲۰ درصد آن از آب چشمه‌ها و قنوات تامین می‌شود. بیگلری از پوشش ۱۰۰ درصدی آبرسانی به شهرهای استان خبر داد و گفت: ۲۱۷ هزار مشترک آب در استان از خدمات آبرسانی شهری بهره‌مند هستند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۵۸ درصد از شهرهای استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند. هم اکنون ۴۰ شهر در استان تحت پوشش خدمات آبرسانی و ۹ شهر تحت پوشش خدمات فاضلاب است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت